در حالی مردم منتظر اجرای مرحله سوم فروش خودرو هستند که وزیر صمت اعلام کرده مسئولیت سامانه با شورای رقابت است اما شورای رقابت می گوید این سامانه یک کار جمعی بوده و دور سوم حتما برگزار می شود.
بررسی ساختار سهامداری شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان از آن جهت حائز اهمیت شده که قرار است سهام دولتی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به بخش خصوصی واگذار شود.
قیمت خودروهای وارداتی صفر مدل ۲۰۱۸ در بازار حرکت عجیبی داشتند در حالی که قیمت خودروی ب ام و سری هفت در روز گذشته ۵۰۰ میلیون، بنز E ۲۰۰ نیز رشد ۳۰۰ میلیونی داشت کیا اسپورتیج ۵۰ میلیون ارزان شد و سورنتو نیز ۱۰۰ میلیون ارزان شد همچنین قیمت کیا سراتو ۱۰۰ میلیون تومان گران شد!
تعیین استراتژی و سیاستگذاری صنعت خودرو در تمام دولتها روالی عادی است؛ بهطوریکه در هر دورهای تغییر مدل فروش خودرو یا تعویض تکراری داور قیمت و همچنین آزادسازی واردات و البته واگذاری سهام خودروسازان بهصورت سلیقهای از سوی دولتها اعمال میشود. با این حال اما در دولت سیزدهم نهادهایی همچون شورای رقابت یا مسوولان بخش صنعت مسوولیت عملکرد خود را نمیپذیرند....
در بازار خودروهای خارجی قیمت رنو تالیسمان ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان شد کیا سراتو ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون قیمت خورد هیوندای النترا نیز با همین قیمت معامله شد و ب ام و سری هفت به ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون رسید.
۶ ماه از وعده وزارت صمت برای ساماندهی بازار لاستیک میگذرد، اما صفهای طولانی برای دریافت تایر خودرو با قیمت مصوب هر روز طولانیتر میشود. متقاضیان برای دریافت لاستیک در سایتهای مرتبط ثبتنام هم میکنند، اما گفته میشود که گاهی امکان خرید لاستیک برایشان فراهم نمیشود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق قانون و حاکمیت شرکتی، وزارت صمت مسئول مستقیم خودروسازان نیست گفت که این وزارتخانه تنها نقش سیاستگذاری دارد و تلاش میکند تا سیاستها به درستی تدوین شوند.
بررسی صورتهای مالی تلفیقی ایرانخودرو و سایپا از سال ۹۷ به این سو نشان می دهد که هزینه تمام شده تولیدات این شرکت ها بیش از مبلغ حاصل شده از فروش محصولاتشان بوده است.
کرمان موتور در آخرین دور فروش محصولات تولیدی خود به کمک اهرم سامانه یکپارچه، چهار خودروی جک J۴، جک S۵، جک S۳ و کی ام سی J۷ را در دسترس متقاضیان قرار داده بود.
سرهنگ مومنی گفت: چنانچه در مهلت اعلام شده اقدامی توسط مالک و متصرف به عمل نیاید وسایل در حکم "رها" شده تلقی و برابر مقررات توسط مراجع قانونی تعیین تکلیف خواهند شد.
بر اساس ضابطه جدید هنگام معاملات خودرویی، زمانی که بدهیهای مالیاتی یک خودرو پرداخت نشده باشد، امکان تعویض پلاک و انجام معامله وجود ندارد. در این بین سامانههایی که برای پرداخت بدهیهای مالیاتی راهاندازی شده، مشکلات فنی بسیاری دارند و حتی برخی مراحل آن نیاز به مراجعه حضوری دارد. این مسائل برای معاملهگران بازار خودرو ریسک ایجاد کرده است.
بحران مالی یکی از دلایل رها کردن خودروهای گران قیمت در امارات است. برخی افراد حتی پس از خرید خودرو مورد علاقه خود قادر به پرداخت باقی پول آن نیستند. از این رو، خودرو را رها کرده و برای این که زندانی نشوند از شهر فرار میکنند.
سازمان ملی استاندارد در شرایطی به سرعتگیری واردات خودروهای صفر به کشور متهم است که حالا در ورود خودروهای خارجی دست دوم مماشات به خرج داده و از شرایط سختگیرانه در ورود این نوع خودروها عقبنشینی کرده است. سیاست یک بام و دوهوای نهادهای صدور مجوز در ورود خودرو این پرسش را مطرح میکند که چرا استاندارد در واردات خودروهای صفر که محصولات روز دنیا هستند، ...